Brimstone Party 5

Alweer zonder meneer pastoor en een tijdelijk afscheid van Tim (Dutch the Rancher Girl) die ons enkele maanden verlaat om de wereld te gaan verkennen.

The Lost Journal, oftewel het verloren logboek van de beruchte Dr Hedgebrook gaan zoeken in een fixed map mission. En zo'n fixed map neemt behoorlijk veel plek in op een hobbytafel...


Het werd één van de meest epic Brimstone sessies ooit. Hordes ondoden, zwermen tentakels en hellbats en vervaarlijke slashers, gemene bandieten en een continue aanval op onze geestelijke gezondheid. De Duisternis gunde ons geen moment adempauze maar we hebben het boek gevonden!

De rivierboot voerde ons vanuit Larberg's Landing ongeschonden noordwaarts, de Badlands in, op zoek naar de mijn waar zich het verloren volume van de gekende dokter zou bevinden (althans volgens een contactpersoon van Doc). Doc profiteerde van de afwezigheid van Vader Costello om z'n niet zo katholieke ambities en wat verboden kennis na te jagen. We hadden de mijn nog niet goed betreden of botsten al op een kleine horde hongerige doden en enkele lijkenhopen waar we onze schutterskunsten op konden uitoefenen. In de schaduwen houden zich dingen schuil waar niemand achteraf iets over kwijt wil (buiten een ferme slok whiskey).


Ploeterend door de overblijfselen van de ondode verschrikkingen worden we verrast door een zwerm hellbats! Doc heeft deze nog nooit in levende lijve gezien en is door het dolle heen. Hij verzamelt onderdelen in z'n glazen bokaal en maakt aantekeningen terwijl de anderen ze uit de lucht knallen (en af en toe ook gebeten worden). De malafide invloed van de Duisternis sterkt void enemies in deze mijn (zoals dus hellbats). Gelukkig is Dutch bedreven in het afmaken daarvan (Mark of the Void aan haar dubbelloops geweer) én vinden we ondertussen hopen goud en dark stone.


We verkennen de mijn in wijzerzin en beginnen te vrezen dat het dagboek zich in de allerlaatste kamer zal bevinden die we zullen verkennen, wanneer we verrast worden door een bende bandieten die er zich schuil houden. Outlaw cultisten! Al snel zoeven de kogels ons om de oren! Alsof dat nog niet erg genoeg is barsten er ook nog vervaarlijke tentakels uit de grond! Een episch gevecht breekt los dat al snel in ons voordeel beslecht wordt. Verder komen we ondergelopen mijngangen, voorraadkamers en een helleput, die Hoss gelukkig kan doen instorten zonder het kwaad te wekken dat zich er diep in schuil houdt. We vinden ook een schuilplaats van de Scafford Gang waar zich nog enkele uitgemergelde gevangenen bevinden. Ook deze worden door Hoss en Tshonka bevrijd (helden zijn het!).
Tenslotte lopen we nog een collega prospector van Hoss tegen het lijf, die echter ontploft in een massa van tentakels die ons aanvallen! Zou dit de invloed van het boek of de mijn zijn?


Onze vrees blijkt waarheid als we in de allerlaatste mijnkamer, tussen een overvloed aan ruwe dark stone, het dagboek zien liggen. Het felbegeerde volume wordt echter bewaakt door enkele uit de kluiten gewassen (epic) slashers en hellbats die fel uithalen. De tijd dringt en de haren in onze nek voelen de Duisternis steeds dichterbij sluipen. Het is nog slechts een kwestie van 1-2 spelrondes.
Een stapeltje van wel 4 growing dread kaarten dient te worden afgewerkt alvorens het epische eindgevecht aanbreekt. Door de invloed van de void krijgen zowel Dutch als Tshonka een mutatie cadeau, en toevallig beiden ook nog eens dezelfde: een kleine figuur dat uit hun buikholte groeit. Ze geven het ding zelfs een naam en zijn er blijkbaar al snel aan gehecht, ondanks het voorstel van Doc om het in het stadje zo snel mogelijk door hem te laten verwijderen (op sterk water zetten dus voor verder onderzoek).

Die epic threat viel nog best mee!

Gelukkig heeft Hoss nog wat dynamiet wegsteken! Met enkele welgeplaatste schoten worden de vliegende slangen uit de lucht geknald, en ook het dikke pantser van de slashers dient het te ontgelden na enkele welgemikte staven dynamiet. Het scheelde niets maar het boek is van ons!

Met onze zakken en kisten vol loot, goud, dark stone én het boek van Doctor Hedgebrook verlaten we moe maar voldaan de mijn. Hoss mispakt zich aan de corrumperende invloed van al die dark stone en groeit spontaan een gevorkte staart. Handig! Doc kribbelt de belangrijkste bevindingen over in z'n eigen logboek en verkoopt daarna het gevaarlijke boek van dokter Hedgebrook aan de hoogst biedende (duidelijk een slecht idee). Het levert ieder lid van de groep wel 600$ op!
Er wordt unaniem besloten rail town Serafin te bezoeken, in de hoop om achteraf van de trein gebruik te maken om verder te reizen. We hebben het ons zeker niet beklaagd.


Onderweg komen we een afgebrande boerderij tegen, een deel van de cavalerie die terugkeert van een gevecht, een vernielde goederentrein én worden we belaagd door void hounds. Maar niets dat ons echt parten speelt, al geraakt Dutch wel licht gewond door die smerige, onnatuurlijke beesten. Hoss snelt ter hulp waar hij kan en dat loopt soms goed, dan weer slecht af. Doc negeert de meeste afleidingen en rijdt op z'n gemak verder richting stad.

Het blijkt een welvarend, op commerce gericht spoorwegstadje te zijn, doch zonder blacksmith of frontier outpost. Weer géén postkoets kopen dus. Er blijken ook op iedere straathoek dingen te koop (1 gear per speler per dag!), maar alles is wel pokkeduur. Gelukkig valt de overvloedige dark stone te verkopen in de street market of smuggler's den, dat levert zelfs meer op. Onze drie mutanten brengen een bezoekje aan de Mutant Quarters, terwijl Doc wat corruptie laat wegsnijden bij de dokter. Dutch en Tshonka kopen ieder een speciaal pistool dat door hun nieuwe vrienden kan worden gehanteerd. Van wegsnijden is alvast géén sprake meer, ze zijn er op korte tijd al gehacht aan geraakt! Ook Hoss wil z'n nieuwe staart nog niet kwijt. Doc stelt zich er terechte vragen bij.
De nacht verloopt rustig en ook de tweede dag wordt er volop gewinkeld (tequilaaah!). Doc besluit z'n geluk nog eens te wagen in het gokpaleis en slaagt er alweer in zwaar te winnen met pokeren (straight!). Met al die unwanted attention (mutaties en winnen) is het aangeraden te vertrekken na nog een verkwikkend nachtje in het plaatselijke hotel.

Wordt vervolgd (met of zonder Dutch of meneer pastoor)...
Wat is toch die "Cynder" waar de dokter het de hele tijd over heeft in z'n aantekeningen? En wie is die "Beli'al"?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Legion

Carnaval vlaaikes