donderdag 20 juli 2017

Brimstone Party 4

Drukke dagen, zo rond 21 juli. Het valt op dat er een feestdag nadert want iedereen is thuis en wil afspreken. Goed!
Exact 1 week na de vorige missie is onze posse (minus meneer pastoor want die zit nog in het buitenland) weer klaar voor een nieuw avontuur op een - alweer - véél te warme hobbyzolder. Die combinatie zweethut-spots bleek niet ideaal op zo'n warme zomerdag, vraag maar aan Tim met die ice pack in z'n nek!


Op het spoor van de beruchte Scafford Gang die net de bank van Adlerville hebben overvallen (inside job met al die corrupte wetsdienaren aldaar zeggen wij)!  We achtervolgen hen zuidwaarts de canyons in en arriveren - alweer - aan de ingang van de mijn waar ze zich ophouden.
Iets andere opstelling want we dienen dit keer de darkness marker in te halen alvorens deze zijn originele beginpunt bereikt en de bende ons finaal door de vingers glipt. Lijkt simpel, maar dat kan vlug keren leren we al snel. Zeker als Sven de eerste "holding back the darkness" rol alwéér faalt met dubbel 1 en we een ambush van Scafford bandieten tegen krijgen, nog voor we één stap in de mijn hebben gezet.

Scafford ambush!

Het duurt enkele rondes voor we de mijn ingeraken want na die eerste ambush (de mutanten gaan nog vlotjes neer) barsten er enkele tentakels door de grond (nog een ambush dankzij een darkness kaart) die ons ook weer ophouden. Gelukkig brengen ze een extra premie op van 10$ per tentakel!
Gemiste darkness rollen zijn ook niet gunstig voor Doc die nog met een madness conditie rondloopt (paranoia) en hier extra sanity schade van krijgt. Hij drinkt dan ook de nodige shots whiskey tussendoor.

Tentacle ambush!

Na deze hectische start wordt het gelukkig iets rustiger in de mijn (nuja rustig). De bende blijkt er enkele caches te hebben verstopt met goud en waardevolle spullen waarvan eentje wordt bewaakt door meer gangsters. Speciale shootout regels maar niets dat we niet aan kunnen. Onze 3 kisten vol dark stone barsten al gauw uit hun voegen. Ook hier weer die vreemde symbolen die kunnen verwonden. Hekserij!
Tshonka leidt de posse doorheen gangen vol waardevolle zaken, vastgeroeste spoorwissels die geen hindernis vormen voor onze taaie prospector en langs met zwammen begroeide wanden, tot hij en Dutch plots vanuit de duisternis beschoten worden. Hijzelf houdt er gelukkig niets aan over maar de rancher girl wordt doorzeefd en is zwaar gewond na deze verrassing. Een klein legertje, aangevoerd door één van de zonen van Kolonel Scafford met ook enkele vervaarlijke Dark Stone Brutes, wacht ons op voor de eindconfrontatie. De growing dread kaarten zijn tegen ons want de duisternis springt plots heel wat plaatsen vooruit op de track. Haast is geboden willen we niet alsnog verliezen! Jeb geeft alle tegenstanders initiatief bij, geholpen door de kaarten. Dat gaat pijn doen.

Een klein legertje Scaffords wacht ons op in hun schuilhol 

Gelukkig dragen we voldoende dynamiet op ons om die Scaffords eens goed te doen verschieten en na drie welgemikte (en minder gemikte maar toch effectieve) worpen staan niet veel van de bandieten meer overeind. Jeb wordt bij de eersten door Dutch afgeschoten, waarna de rest om beurten de overige gemuteerde bandieten omver knalt. Alleen die brutes staan iets te ver om op te mikken en chargeren de dichtstbijzijnde tegenstander, en dat wordt Doc die nét niet neergaat tegenover de veel sterkere mutanten. De verbanden gaan er ook dit keer weer vlotjes door.

De spannende laatste rondes

Het scheelde welgeteld twee acties en dan zou het afhangen van onze spoorzoeker met de lantaarn of we een extra kans kregen of wanhopig faalden. Gelukkig kwam het zover niet en knalde rancher girl Dutch die laatste kolos aan flarden met haar trouwe shotgun. Ultra spannende laatste ronde.
De loot in het Scafford hol is dan ook navenant (3 loot kaarten elk) en beladen met dark stone, goud, koffers vol dollarbiljetten en zelfs enkele artefacten geraken we weer buiten.

Hoss wijst ons richting Larberg's Landing, een medium rivierstadje mét casinoboot maar de weg daarnaartoe is weer niet zonder gevaar. Een void twister raasde door het gebied en wist er enkele locaties in puin te leggen (toevallig weer twee die we nodig hadden). Verder nog een kwakzalver die Doc enkele tientallen dollars lichter maakt (de anderen doorzien de bedrieger) en een skinwalker die bijna Hoss' plek had ingenomen (hij zat één van de paarden op te eten toen we hem ontmaskerden), hetgeen de arme man totaal van slag brengt. Gelukkig overleefde de rivierboot de tornado!

Larberg's Landing met wel twee vernielde locaties

Doc laat z'n madness exorceren in de plaatselijke kerk (mét dark stone altaar) en laat ook meteen een beschermend aura over zich oproepen. Het mag dan iets duurder zijn, het wérkt wel.
Tshonka gaat de boot eens bekijken maar de anderen verbieden hem te gokken, terwijl Dutch en Hoss zaken doen met de plaatselijke smid. Het blijkt wel een afzetter van jewelste waar de prijzen veel te hoog zijn. Gelukkig gebeurt er niks abnormaals en Dutch en Tshonka houden het stadje reeds voor bekeken na de eerste dag.
Hoss bezoekt het smokkelaarshol en koopt er tequila en enkele artefacten in solden voor z'n maten. Doc dost zich uit met een zwarte stropdas en gaat poker spelen op de casinoboot. Het geluk lacht hem toe en na nog een full house koopt hij zich een fancy hoge hoed en sigaren voor de posse. Hij besluit het lot niet uit te dagen en na de tweede dag vertrekt de hele groep per boot (+1 grit bij de start van het volgende avontuur!) noordwaarts...

De overschot aan dollars worden gespaard om hopelijk volgende keer een postkoets van te kopen.

En zowel ik als Sven gaan ons best doen eens wat minis te painten tegen een volgend avontuur.

Geen opmerkingen: