maandag 22 oktober 2012

F.A.C.T.S. 2012 - Verslag

Een geslaagd experiment!

De limited editon Gangnam Style cover van P&B deel 1 was op FACTS zelf al uitverkocht (en ik ben er zeker van dat er minstens 1 gestolen werd, wat we ook als een compliment beschouwen), van de promo poster heb ik tal van foto's weten nemen. De limited edition (voorlopig enige) Batman variant van P&B deel 2 is ondertussen ook OP met de nabestellingen. Enkel nog blanco en getekende covers over, en ook die hebben goed verkocht (vooral die met naakte vrouwen op, we trekken onze conclusies).


Versus³ viel vooral in de smaak bij het reeds bestaande publiek (familie, vrienden en kennissen).
Sam zijn experiment met de verwenskaarten (copyrighted) was ook een succes en trok de nodige aandacht voor de comix. Uitwerken tegen de volgende...


Verder: gesigneerde werken van Dean Yeagle (!!!), XA, Lectrr, Bob Uyttendaele, Claeys Brothers en zelfs onze buurman Mauro Padovani, meestal door art trade. Noice. Versus³ is geplugd van Frankrijk over ItaliĆ« tot in New York. Benieuwd of daar ooit iets van zal komen (ik gok: njet).
Binnen BelgiĆ« eerder contacten gelegd met de stripliefhebbers en de Paper. Kan nuttig zijn.


We hebben zelfs onze eerste groupies, die tot driemaal toe zijn teruggekomen met vriendjes en vriendinnetjes die ook weer dingen kochten. Onze doelgroep blijkt vooral te bestaan uit de derde leeftijd en tienermeisjes, maar daar klagen we niet over!


Door alle drukte ben ik amper zelf rond kunnen gaan op FACTS. Ik ben er niet rouwig om (mijn bankrekening ook niet). Voordeel van standhouder te zijn is dat je nog voor de early birds door de zalen kunt slenteren en de dingen bekijken.


Volgend jaar opnieuw met vers materiaal en nieuwe covers!

Geen opmerkingen: